Od 29 września do 3 października w naszej szkole odbyły się dwa ważne wydarzenia promujące bezpieczeństwo, wzajemny szacunek i przyjazną atmosferę wśród uczniów.
W ramach Tygodnia Budowania Relacji cała społeczność wzięła udział w akcji „Pas Dobrych Uczynków”. Jej głównym celem było zachęcenie wszystkich do codziennego okazywania życzliwości, pomocy i troski wobec innych. Podczas akcji każdy dobry uczynek był symbolicznie zapisywany, ilustrowany na kartce papieru. Zebrane prace połączono w jeden długi „Pas Dobrych uczynków’, który ozdobił szkolny korytarz. Z każdym dniem stawał się on dłuższy – pokazując, jak wiele dobra potrafią zrobić uczniowie. Młodsze dzieci uczestniczyły także w zajęciach integracyjnych i wychowawczych, których celem było wzmacnianie umiejętności społecznych, rozwijanie empatii oraz nauka współpracy i rozwiązywania konfliktów. Z zaangażowaniem uczestniczyli w przygotowanych aktywnościach, dzielili się swoimi pomysłami i doświadczeniami, a także uczyli się, jak ważne jest okazywanie sobie wzajemnego szacunku i życzliwości. Uczniowie starszych klas wzięli udział w cyklu zajęć poświęconych rozpoznawaniu i przeciwdziałaniu różnym formom przemocy rówieśniczej, w tym agresji słownej, wykluczeniu i cyberprzemocy.
W ramach tygodnia odbyły się lekcje wychowawcze na temat „Jak reagować na przemoc – nie bądź obojętny”, zajęcia z pedagogiem i psychologiem szkolnym dotyczące budowania asertywności i radzenia sobie z emocjami. Celem działań było uświadomienie uczniom, że przemoc – w jakiejkolwiek formie – nie jest akceptowalna, a budowanie relacji opartych na zaufaniu i wzajemnym wsparciu jest podstawą dobrego samopoczucia i bezpieczeństwa w szkole.
Zarówno młodsi, jak i starsi uczniowie aktywnie uczestniczyli w zaplanowanych wydarzeniach. Zajęcia spotkały się z dużym zainteresowaniem i zaangażowaniem dzieci. Wspólne rozmowy, prace plastyczne, gazetki tematyczne na korytarzu szkolnym i działania profilaktyczne przyczyniły się do wzmocnienia postaw empatii, tolerancji oraz odpowiedzialności za atmosferę w klasie i szkole.
Tego typu inicjatywy są ważnym elementem działań wychowawczych i profilaktycznych wspierających tworzenie środowiska sprzyjającego rozwojowi emocjonalnemu i społecznemu uczniów.

Pedagog szkolny