Ortografia języka polskiego potrafi być wyzwaniem – szczególnie wtedy, gdy trzeba zapamiętać, czy w danym słowie występuje trudność ortograficzna. Na szczęście istnieją skuteczne sposoby, by ułatwić sobie naukę.  Uczniowie naszej szkoły wzięli udział w konkursie plastyczno-ortograficznym “Jak zapamiętać-ż” i stworzyli ortogramy, czyli graficzne mnemotechniki pomagające zapamiętać poprawną pisownię trudnych wyrazów. Ortogram to połączenie obrazu i słowa, które tworzy skojarzenie pomagające zapamiętać trudną pisownię. Może przedstawiać np. osobę, zwierzę, przedmiot lub sytuację, w której trudność ortograficzna, w tym przypadku litera „ż”, jest wyraźnie zaznaczona – jako część rysunku lub jego główny motyw. Ortogramy angażują wyobraźnię i emocje, co sprawia, że nauka staje się przyjemniejsza i bardziej efektywna. Dzięki nim trudne słowa przestają być abstrakcyjne – stają się obrazami, które łatwiej zapamiętać. 
Wyniki konkursu: 
I miejsce: Maja Szatanek 
II miejsce: Zofia Kołodziejczyk 
III miejsce: Wiktoria Kowiazo 
Wyróżnienia: Aleksander Kruk, Stanisław Skrzecz 
Wszyscy laureaci otrzymali dyplomy i nagrody książkowe. Gratulujemy! 
 
Konkurs przygotowała: Ewa Mirowska