Integracja sensoryczna jest procesem, który za pomocą zmysłów, tj. wzroku, słuchu, węchu, dotyku, równowagi przekazuje informacje przez układ nerwowy do mózgu. Dzięki współpracy w/w zmysłów mózg człowieka odbiera informacje, rozpoznaje je, interpretuje, segreguje, łączy ze sobą i wcześniejszymi doświadczeniami, tak aby organizm mógł właściwie zareagować oraz funkcjonować. Obecnie, dzieci, szczególnie w wieku przedszkolnym i szkolnym narażone są na różnego rodzaju trudności w uczeniu się, których przyczyną mogą być zaburzenia integracji sensorycznej, czyli problemy z prawidłowym przepływem informacji ze zmysłów do mózgu, a w konsekwencji powstaniu nieadekwatnych reakcji organizmu. Zaburzenia SI nie są chorobą, dlatego też dzięki właściwej i szybkiej diagnozie oraz terapii można zapobiec wielu problemom w uczeniu się np. dysleksji lub znacznie je zniwelować. Do prowadzenia terapii niezbędna jest sala wyposażona
w specjalistyczny sprzęt taki jak: maglownica, platforma podwieszana, huśtawka terapeutyczna ze stabilizatorem, huśtawka konik, siatka wspinaczkowa, hamak, beczka, ścieżki sensoryczne itp. Dzieci borykające się z trudnościami sensorycznymi przy pomocy powyższych sprzętów wykonują różnego rodzaju ćwiczenia, które mają na celu poprawienie funkcjonowania zaburzonych układów zmysłowych. Terapia odbywa się w formie zabawy i przynosi dzieciom wiele radości, w związku z czym uczniowie chętnie na nią uczęszczają.