W rozwijaniu i wzbogacaniu kompetencji emocjonalnych uczniów bardzo ważna jest postawa nauczyciela podczas jego kontaktów z uczniami oraz podejmowane działania.
Doskonałym przykładem rozpoznawania potrzeb dzieci i trafnego odpowiadania na nie jest udział w ogólnopolskim projekcie edukacyjnym „Z kotem Amadeuszem przez świat wartości i emocji”.
Postacią przewodnią projektu jest kot Amadeusz, który zabiera głos w wierszykach z książki Łukasza Tartas „O kotku Amadeuszu, czyli wiersze na małe i duże troski”.
Podejmuje on tematy znane wszystkim dzieciom, np. jak radzić sobie z emocjami (ze strachem, z nieśmiałością, z poczuciem porażki, ze smutkiem), jak rozwiązywać problemy (jak odnaleźć swój talent, jak znaleźć przyjaciół, co robić w czasie choroby), jak radzić sobie w niektórych sytuacjach (jak pokonać nudę), jak odnaleźć się w świecie (jak zadbać o przyrodę, jak pokonać nieśmiałość, jak pokonać niecierpliwość).
Powyższa tematyka wzbudziła zainteresowanie uczniów klasy II w Filii w Szczawinie. Wychowawca dbając o rozwój emocjonalny dzieci zrealizował w I semestrze następujące zadania:
Wychowawca: Barbara Rutkowska
Odsłony: 7267