Wycieczka do Trójmiasta

Kategoria: Informacje Opublikowano: czwartek, 07, październik 2021 Administrator

29 września uczniowie klas VIII wybrali się na trzydniową wycieczkę do Trójmiasta. Zwiedzanie zaczęliśmy od pięknego Zamku w Malborku - największego na świecie zespołu gotycko zamkowo klasztornego. Następnie odwiedziliśmy w Buczyńcu Izbę Historii Kanału Elbląskiego, który jest unikatowym zabytkiem techniki na skalę światową. Dzień pełen emocji zakończyliśmy spacerem nad morze. Drugi dzień zaczęliśmy od odwiedzenia Westerplatte. Tam uczniowie posłuchali o bohaterskiej obronie i wydarzeniach sprzed osiemdziesięciu dwóch lat, kiedy to 1 września 1939 r. ostrzał z niemieckiego pancernika rozpoczął II wojnę światową. Spacerując po gdańskiej starówce przeszliśmy pod Złotą Bramą. Poznaliśmy najważniejsze zabytki Gdańska: Fontannę Neptuna, Dwór Artusa i wiele innych.
Najwięcej emocji wzbudziło w nas Muzeum II Wojny Światowej. Podczas oglądania wystaw wstrząsnęły nami przejmujące wojenne obrazy, zaaranżowane wystawy dokumentów, osobistych pamiątek i zdjęć, wszystko to wywołało na nas ogromne wrażenie. Wieczorem integrowaliśmy się przy ognisku.
Trzeci dzień wycieczki był nie mniej bogaty w atrakcje i ciekawostki. Po śniadaniu wyjechaliśmy do Gdyni. Tam w porcie obejrzeliśmy zacumowany Dar Pomorza, a następnie mogli wejść na okręt wojenny ORP Błyskawica. Zwiedzanie zakończyło się w Sopocie spacerem po molo.
Nasza wycieczka była dla wszystkich wspaniałą okazją do poznania Trójmiasta i żywą lekcją historii.
Wyjazd dofinansowany był z projektu Ministerstwa Edukacji i Nauki – Poznaj Polskę.
Opiekunowie: Barbara Grabowska, Adam Dąbrowski, Agnieszka Dąbrowska, Elżbieta Bieniecka